Prihvaćanje svog tijela

11 stvari koje osoba može učiniti za prihvaćanje svog tijela

Slika tijela može se definirati kao stav osobe prema vlastitoj percepciji tijela. Stavovi mogu uključivati pozitivna i negativna uvjerenja, na koja snažno utječu naša iskustva (npr. obitelj, prijatelji, mediji, stvari oko nas).

Kako se osjećate kada je u pitanju vaše tijelo? Kako razgovarate sami sa sobom o svom tijelu? Što vidite kada pogledate u ogledalo? Kako se ponašate prema svom tijelu? Bi li se drugi složili s vašim stavom? Kako doživljavate druge dok razgovaraju o vaše tijelu i kako se odnose prema njemu?

Vaša fizičke percepcija tijela (slika koju vidite u ogledalu) nije ispravna reprezentacija onoga kako izgledate. Neki ljudi sebe smatraju debelima kada su premršavi u stvarnosti ili pak smatraju da su im određeni dijelovi tijela oštećeni, iako drugo to ne vide niti ne primjećuju. Nije neobično da ljudi izražavaju nezadovoljstvo svojim tijelom. Međutim, kod nekih pojedinaca, tjelesno nezadovoljstvo može dovesti do iscrpljujućih posljedica, poput poremećaja prehrane i tjelesnih distrofičnih poremećaja.

Posljedice mogu uključivati:

  • Emocionalne – tjeskoba, depresija, bijes ili čest “osjećaj debljine”.
  • Kognitivne – nezadovoljstvo tijelom, snažna negativna vjerovanja, zaokupljenost težinom, oblikom ili određenim dijelom tijela.
  • Bihevioralne – ozbiljna ograničenja i prehrani, povećana tjelovježba, traženje operacije.
  • Provjeru tijela – vaganje, gledanje u ogledalo, uspoređivanje vlastitog tijela s drugima.
  • Izbjegavanje tijela – nošenje vrećaste odjeće, izbjegavanje situacija u kojima je tijelo izloženo (npr. plivanje).
  • Neprimjerenu važnost – koja se daje izgledu možda je postala najvažniji aspekt života.

Nerealno je težiti tome da u potpunosti budemo zadovoljni svojim tijelima, ali možemo naučiti biti prihvatljiviji. To će vjerojatno potrajati, ali postoje stvari koje trenutno možete učiniti kako biste poboljšali sliku svog tijela:

1. Prihvatite svoju genetiku

Sva su tijela genetski ožičena da budu određene veličine i oblika, a vaše će se tijelo boriti to održavati. Prisiljavanje tijela na promjenu vjerojatno će imati ogromnu cijenu.

2. Razmotrite čimbenike koji su utjecali na sliku vašeg tijela

Kako su se razvijali vaši stavovi i percepcije? Jesu li se mijenjali s vremenom? Što bi vam pomoglo da sada počnete stvarati pozitivnu sliku?

3. Razmislite što volite kod svog tijela

Gledajte na svoje tijelo s aspekta onoga što vam se sviđa, a ne onoga što vam se ne sviđa na njemu. Ako vam je to preteško, započnite s dijelom tijela koji vam se najmanje ne sviđa. Vježbajte obraćati pažnju na njega.

4. Funkcija tijela

Razmislite o svakom dijelu tijela s pogleda njegove svrhe ili funkcije. Noge nam omogućuju da hodamo, trčimo ili plešemo. Ožiljak priča priču vašeg života. Na kojim ste dijelovima tijela zahvalni?

5.  Prepoznajte aktivnosti koje vam pomažu da se osjećate dobro u svom tijelu

Idite na plažu, svirajte neki instrument, vježbajte jogu ili opuštanje, prošećite psa, posjetite prijatelje…

6. Smanjite provjeravanje tijela i izbjegavanje

Ta ponašanja pojačavaju negativnu sliku tijela.

7.  Proširite svoja područja interesa

Kad se jednom aspektu života pridaje pretjerana važnost (npr. izgled), drugi su interesi pritom zanemareni.

Razmislite o novoj aktivnosti ili se pokušajte vratiti staroj. Napravite plan ovoga tjedna isprobati nešto novo.

8.  Procijenite stavove slike svog tijela kao da ste znanstvenik ili pravnik

Imate li činjenične dokaze koji podupiru vaša uvjerenja? Slažu li se drugi s vašim stavom? Gdje se nalazi vaš indeks tjelesne mase u odnosu na raspon za zdravu i normalnu težinu?

9.  Prepoznajte “osjećaj debljine”

Ljudi s lošom slikom o sebi često govore “Osjećam se debelo”. To je jedan od načina izražavanja osjećaja koje je teško opisati, protumačiti ili prepoznati. Pokušajte prepoznati i istražiti emocije koje bi mogle biti okidači za “osjećaj debljine”.

10.  Samo hrabro naprijed

Podsjećajte se da je za poboljšanje slike tijela potrebno vrijeme i vježba.

11. Razmislite o značajkama koje druge ljude čine privlačnima

Je li ti isključivo njihov izgled? Ili se radi i o njihovoj osobnosti, stavu i akcijama?

Filip

Filip