Jednostavan savjet za zdraviji način života

Želite li savjet koji će vas konačno odvesti na put ka dobrom zdravlju? Savjet koji će vam dati jasnost i smjernice u tome što trebate učiniti da biste započeli stvarati nove, zdrave navike i postizati optimalno zdravlje?

Što se tiče zdrave prehrane, ljudi mogu isprobati bezbroj teorija, alata i tehnika. Toliko ih je mnogo da mogu ostaviti osjećaj zbunjenosti i ne znati uopće gdje započeti.

Kad pokušavate napraviti i razmišljati o 10 stvari odjednom što vas vuče u svim smjerovima, na kraju dana zapravo ništa ne postignete. Držati se jednostavnog odskočna je daska za uspjeh i postizanje nevjerojatne razine zdravlja.

Isto je i s nastojanjem da se zdravo hranimo. Umjesto da se usredotočite na 10 različitih stvari koje trebate raditi, smatram da usmjeriti se na samo jednu stvar pomaže ostati čista uma i inspirirani. Jednom kad počnete doživljavati blagodati te prakse, osjećate se motivirano i lakše uključujete drugu i tako dalje.

Iskoristite ovaj savjet kao početnu točku, kao temelj za vaše putovanje prema zdravijem životu.

Usredotočite se na dodavanje, ne oduzimanje

Većina se ljudi usredotočuje na stvari koje ne bi smjeli jesti – prerađeni šećer i čokoladu ili svoju omiljenu popodnevnu kavu i ukusnu krafnu. Ovo je jedan od načina da se bolje jede, ali smatram da ljude dovodi u negativan prostor u njihovoj glavi i mislima jer neprestano razmišljaju o hrani koju ne bi trebali jesti i zbog toga se osjećaju loše.

Hamburger
Ne fokusirajte se na hranu koju ne biste trebali jesti.

Osim toga, što ljudi prirodno misle kad im netko kaže da nešto ne mogu ili ne smiju? “Žele to!” Onda kada u uzmete čokoladicu ili onaj McDonald’s-ov burger, javi se vaš unutarnju glas i počne “vidiš, ne možeš ti ovo – nemaš dovoljno discipline – nikada nećeš smršaviti, itd.” Izgubite volju i sami sebe deprimirate, u vašem umu započne rat i on postane začarani krug iz kojeg je teško pobjeći.

Nitko to ne želi. Preskočimo sve to!

Ono što ćete uočiti dodavanjem i konzumiranjem svježe, zdrave hrane jest to da više nećete željeti nezdravu hranu. Prirodno će pasti u stranu. To je zato što zdrava hrana uklanja otpad i stvara alkalno okruženje u vašem tijelu. Vaše stanice pozitivno reagiraju i počinjete doživljavati blagodati, uključujući višak energije, gubitak kilograma i osjećaj sreće. Prirodno želite više onoga zbog čega se osjećate dobro i prilagodit ćete se ovom načinu prehrane.

Što više zdrave hrane konzumirate, manje žudite za nezdravom hranom. Pokušajte sljedeće:

  • Popijte čašu vode prije šalice kave ili slatkog napitka/soka.
  • Popijte zeleni smoothie ili sok prije konzumiranja jutarnjeg peciva.
  • Pojedite svoje omiljeno voće prije konzumiranja popodnevnih grickalica.
  • Pojedite veliku salatu prije ručka i večere.
  • Uz svoju večeru napravite veliku zdjelu pečenog povrća ili povrća na pari.

Dakle, napravite korak po korak, usredotočite se na ono što možete dodati i prije nego toga postanete svjesni, iskusit ćete blagodati prehrane koja se sastoji od više zdrave hrane no što ste to ikada konzumirali.

Cjelovite žitarice daju vam potrebnu živu snagu

Kad su vojske Aleksandra Velikog kretale u bitku, hranili su ih sirovim pšeničnim tortama/kolačima. Drevni kineski carevi svoje su trupe svakodnevno hranili lopticom smeđe riže. Stoljećima kasnije, John Wayne i njegova grupa jeli su “corn dodgers” (kukuruzne keksiće) na stazi “True Grit“.

Povijest sadrži mnoge priče o cjelovitim žitaricama koje su održavale ljude na životu kad nisu imali vremena za kuhanje. Cjelovite žitarice i dalje mogu dobro raditi svoj posao. Srećom, sada su dostupne u ukusnijim oblicima.

U jestive žitarice spadaju pšenica, ječam, kukuruz, proso, raž, zob, riža i mnoge druge. Priroda ih podjednako gradi. Svaka čestica u vanjskom sloju mekinja sadrži gotovo sva vlakna. Sloj klice najbogatiji je hranjivim tvarima.

Danas znamo da nam cjelovite žitarice daju mnogo više od vlakana za održivu energiju.

Studije pokazuju da je kod onih koji jedu cjelovite žitarice manja vjerojatnost da će razviti rak debelog crijeva, želuca i endometrija, te bolesti srca. Biljne kemikalije koje sadrže uključuju lignane, flavonoide i mnoge zdrave kiseline.

Cjelovite žitarice dobri su izvori vitamina E, važnog antioksidansa, a sve žitarice dobro su opskrbljene mineralima, uključujući cink, selen, bakar, željezo, mangan i magnezij. Smatra se da minerali štite stanice od oštećenja od oksidacije.

Recept: palačinke od integralnog brašna

Pomiješajte 1 1/4 šalice integralnog brašna s 1/4 šalice pšeničnih klica, 1 1/2 žličicom praška za pecivo, 1/2 žličice cimeta, te 1/8 žličice soli. Dodajte 1 1/2 šalicu obranog mlijeka, 1/4 šalice zamjene za jaje, te 1 žlicu otopljenog, neslanog maslaca.

Zagrijte tavu na srednje jakoj vatri i na nju stavite 1/4 šalice smjese za svaku palačinku. Nemojte ih gužvati. Pecite 2 minute, okrenite i pecite još minutu.

Ne ustručavajte se probati i razne druge recepte ili osmisliti svoje. I zapamtite, obroci od cjelovitih žitarica ukusniji su i zdraviji no što vi to možda mislite.

Dobar tek!

11 stvari koje osoba može učiniti za prihvaćanje svog tijela

Slika tijela može se definirati kao stav osobe prema vlastitoj percepciji tijela. Stavovi mogu uključivati pozitivna i negativna uvjerenja, na koja snažno utječu naša iskustva (npr. obitelj, prijatelji, mediji, stvari oko nas).

Kako se osjećate kada je u pitanju vaše tijelo? Kako razgovarate sami sa sobom o svom tijelu? Što vidite kada pogledate u ogledalo? Kako se ponašate prema svom tijelu? Bi li se drugi složili s vašim stavom? Kako doživljavate druge dok razgovaraju o vaše tijelu i kako se odnose prema njemu?

Vaša fizičke percepcija tijela (slika koju vidite u ogledalu) nije ispravna reprezentacija onoga kako izgledate. Neki ljudi sebe smatraju debelima kada su premršavi u stvarnosti ili pak smatraju da su im određeni dijelovi tijela oštećeni, iako drugo to ne vide niti ne primjećuju. Nije neobično da ljudi izražavaju nezadovoljstvo svojim tijelom. Međutim, kod nekih pojedinaca, tjelesno nezadovoljstvo može dovesti do iscrpljujućih posljedica, poput poremećaja prehrane i tjelesnih distrofičnih poremećaja.

Posljedice mogu uključivati:

  • Emocionalne – tjeskoba, depresija, bijes ili čest “osjećaj debljine”.
  • Kognitivne – nezadovoljstvo tijelom, snažna negativna vjerovanja, zaokupljenost težinom, oblikom ili određenim dijelom tijela.
  • Bihevioralne – ozbiljna ograničenja i prehrani, povećana tjelovježba, traženje operacije.
  • Provjeru tijela – vaganje, gledanje u ogledalo, uspoređivanje vlastitog tijela s drugima.
  • Izbjegavanje tijela – nošenje vrećaste odjeće, izbjegavanje situacija u kojima je tijelo izloženo (npr. plivanje).
  • Neprimjerenu važnost – koja se daje izgledu možda je postala najvažniji aspekt života.

Nerealno je težiti tome da u potpunosti budemo zadovoljni svojim tijelima, ali možemo naučiti biti prihvatljiviji. To će vjerojatno potrajati, ali postoje stvari koje trenutno možete učiniti kako biste poboljšali sliku svog tijela:

1. Prihvatite svoju genetiku.

Sva su tijela genetski ožičena da budu određene veličine i oblika, a vaše će se tijelo boriti to održavati. Prisiljavanje tijela na promjenu vjerojatno će imati ogromnu cijenu.

2. Razmotrite čimbenike koji su utjecali na sliku vašeg tijela.

Kako su se razvijali vaši stavovi i percepcije? Jesu li se mijenjali s vremenom? Što bi vam pomoglo da sada počnete stvarati pozitivnu sliku?

3. Razmislite što volite kod svog tijela.

Gledajte na svoje tijelo s aspekta onoga što vam se sviđa, a ne onoga što vam se ne sviđa na njemu. Ako vam je to preteško, započnite s dijelom tijela koji vam se najmanje ne sviđa. Vježbajte obraćati pažnju na njega.

4. Funkcija tijela.

Razmislite o svakom dijelu tijela s pogleda njegove svrhe ili funkcije. Noge nam omogućuju da hodamo, trčimo ili plešemo. Ožiljak priča priču vašeg života. Na kojim ste dijelovima tijela zahvalni?

5.  Prepoznajte aktivnosti koje vam pomažu da se osjećate dobro u svom tijelu.

Idite na plažu, svirajte neki instrument, vježbajte jogu ili opuštanje, prošećite psa, posjetite prijatelje…

6. Smanjite provjeravanje tijela i izbjegavanje.

Ta ponašanja pojačavaju negativnu sliku tijela.

7.  Proširite svoja područja interesa.

Kad se jednom aspektu života pridaje pretjerana važnost (npr. izgled), drugi su interesi pritom zanemareni.

Razmislite o novoj aktivnosti ili se pokušajte vratiti staroj. Napravite plan ovoga tjedna isprobati nešto novo.

8.  Procijenite stavove slike svog tijela kao da ste znanstvenik ili pravnik.

Imate li činjenične dokaze koji podupiru vaša uvjerenja? Slažu li se drugi s vašim stavom? Gdje se nalazi vaš indeks tjelesne mase u odnosu na raspon za zdravu i normalnu težinu?

9.  Prepoznajte “osjećaj debljine”.

Ljudi s lošom slikom o sebi često govore “Osjećam se debelo”. To je jedan od načina izražavanja osjećaja koje je teško opisati, protumačiti ili prepoznati. Pokušajte prepoznati i istražiti emocije koje bi mogle biti okidači za “osjećaj debljine”.

10.  Samo hrabro naprijed.

Podsjećajte se da je za poboljšanje slike tijela potrebno vrijeme i vježba.

11. Razmislite o značajkama koje druge ljude čine privlačnima.

Je li ti isključivo njihov izgled? Ili se radi i o njihovoj osobnosti, stavu i akcijama?