Pilates za trudnice

Zašto je pilates dobar za trudnice?

Pilates u trudnoći prikladan je za sve zdrave trudnice koje su bile tjelesno aktivne prije trudnoće, tijekom cijelog razdoblja trudnoće. Za trudnice koje se prije novonastalog stanja nisu bavile sportskim aktivnostima preporučuje se pričekati drugo tromjesečje trudnoće prije bavljenja pilatesom. Vježbe bi se i dalje trebale provoditi pod nadzorom stručno osposobljene osobe.

Vježbanje treba prilagoditi trudnicama jer se važnost primjerenih položaja i pokreta naglašava kako trudnoća napreduje. Ležanje na trbuhu prije svega nije prikladno za trudnice, kao ni ležanje na leđima (zbog mogućnosti slabije prokrvljenosti majke i ploda). Pilates jača mišiće dna zdjelice, trbuha i međice što omogućuje brži oporavak nakon poroda.

Tijekom vježbanja pilatesa vrlo je važno pravilno disanje koje opušta. To može biti priprema za pravilno disanje tijekom samog poroda. Pilates, kao i ostale sportske aktivnosti, pojačava prokrvljenost ploda čime se osigurava maksimalna opskrba fetusa hranjivim tvarima i kisikom. Osim navedenog, pilates također povećava gipkost tijela trudnice, jača mišiće gornjeg dijela tijela (prsa, ramena, ruke, vrat), što se smatra dobrom pripremom za dojenje.

Pilates i disanje
Pilates se fokusira na pravilno disanje i dobar je vodič za disanje tijekom poroda.

Opći savjet za svaku vježbu je da trudnica postane svjesna svog tijela. To igra važnu ulogu u porodu i trudnica može početi jačati područja koja će tijekom poroda morati ostati opuštena. Disanje je osnovno u vježbanju pilatesa, kao i kod poroda. Bez obzira na to kojim vježbama se trudnica bavi, vrijedi provjeriti stručnost programa u koji se želi uključiti. Vrlo je važno vjerovati instruktoru. Također, trudnice bi se o namjeravanoj rekreaciji prethodno trebale posavjetovati s ginekologom.

Zašto je razdoblje trudnoće tako specifično?

Tijekom trudnoće trbušni mišići se rastežu kako bi napravili mjesta za dijete. To uglavnom slabi tonus dubokih trbušnih mišića, koji su odgovorni za podupiranje leđa. Stanje dodatno pogoršava hormon relaksin koji se oslobađa tijekom trudnoće i omekšava ligamente te omogućuje istezanje zdjelice tijekom poroda.

Trudnice također doživljavaju slabljenje mišića dna zdjelice, koji su odgovorni za kontrolu mjehura i crijeva. Trudnice ovu slabost najbrže primijete pri istjecanju mokraće tijekom kašljanja, kihanja ili smijanja. Taj se fenomen naziva stresna inkontinencija.

Pilates tijekom trudnoće ima brojne pozitivne učinke na tijelo. Bitno je da se pilates vježbe mogu izvoditi u položajima prikladnim za žene u svim fazama trudnoće, kao što su ruke i koljena. To rasterećuje leđa i dno zdjelice, što pomaže u pravilnom položaju bebe za porod.

Je li pilates siguran tijekom trudnoće?

Ako se odlučite baviti pilatesom, važno je prethodno se posavjetovati s liječnikom i ginekologom. Ako se prije trudnoće niste bavili pilatesom, recite to vašem treneru i dobit ćete individualnu pažnju gdje će on procijeniti vaše mogućnosti.

Kako biste sigurno vježbali tijekom trudnoće, trebali biste moći učinkovito stezati mišiće dna zdjelice i stisnuti duboke trbušne mišiće. Inače, naprednije vježbe mogu previše opteretiti vaše zglobove.Također je potrebno znati da određene vježbe nisu prikladne od sredine trudnoće nadalje zbog specifičnih položaja. To su uglavnom vježbe koje se izvode izravno na trbuhu ili leđima. Ali sve vježbe na rukama i koljenima, u sjedećem i klečećem položaju su sigurne.

Pilates je vježba koja je dobrodošla u trudnoći jer ima puno pozitivnih učinaka na organizam trudnica. Istina je, međutim, da mu se mora pristupiti pažljivo i pod stručnim vodstvom.

Filip

Filip