Učinci plivanja

10 blagotvornih učinaka plivanja

Plivanje je izvrsna vježba za cijelo tijelo i oblik rekreacije pogodan za ljude svih godina. Osim što ima pozitivne učinke na tjelesno zdravlje i pomaže u održavanju zdrave tjelesne težine i kondicije, također ima blagotvoran učinak na naše raspoloženje. Plivanje nije teško jer sami određujemo tempo. Pogledajmo zašto je plivanje preporučeni oblik rekreacije za sve ljude.

1. Vježba za cijelo tijelo

Plivanje je izvrsna vježba za cijelo tijelo. Koristimo ruke, noge i torzo i usredotočeni smo na održavanje ravnoteže. To znači da su aktivirane gotovo sve ključne mišićne skupine. Ako redovito plivamo, to nam povećava snagu, poboljšava tonus mišića, povećava tjelesnu kondiciju i ubrzava metabolizam. Budući da je voda 800 puta gušća od zraka, povećava nam se broj otkucaja srca, a da pritom ne opterećujemo tijelo.

2. Zdravo srce i krvne žile

Plivanje je najbolji oblik takozvane vježbe niskog intenziteta, koja povoljno djeluje na srce, pluća i krvožilni sustav. Svaki oblik aerobnih vježbi, poput plivanja, vožnje biciklom i trčanja, jača srce i krvne žile. A plivanje je izvrstan način za održavanje tjelesne kondicije, zdravlja i dobrobiti tijekom cijelog života.

3. Pogodno za sve dobne skupine

Plivanje je jedinstven sport jer je zaista prikladno za ljude svih dobnih skupina i tjelesnih sposobnosti. Neki oblici tjelovježbe za osobe određene dobi i one koji su u lošoj tjelesnoj kondiciji nisu niti prikladni niti izvedivi. Budući da tijekom plivanja možemo diktirati tempo, pogodan je i za potpune početnike. To je jedini sport kojim se možemo baviti od rođenja do smrti.

4. Pogodno za osobe s ozljedama

Plivanje je tjelesna vježba s niskim utjecajem pa je pogodna i za osobe s ozljedama ili medicinskim stanjima poput artritisa. Voda nježno podupire mišiće pa se osjećamo kao da vježbamo u bestežinskom stanju. Redovitim plivanjem gradimo mišiće i povećavamo izdržljivost, a tako možemo spriječiti i ozljede.

5. Prava vježba za invalidne osobe

Za osobe s tjelesnim poteškoćama, poput onih s multiplom sklerozom, vježbe u vodi su najbolje. Mnogi sportaši s invaliditetom vole plivati i mnogi gradovi rade na tome da lokalna kupališta učine pristupačnijima i prilagođenima invalidima.

Plivanje također blagotvorno djeluje na osobe s mentalnim poremećajima jer jača njihovo samopouzdanje i skreće im pozornost na položaj tijela.

6. Sigurno u trudnoći

Žene se često žale na bolove u zglobovima i mišićima tijekom trudnoće kao posljedicu velikih promjena u tijelu i debljanja. Plivanje je pravi oblik tjelovježbe za trudnice jer je sigurno, nije pretjerano intenzivno i ne opterećuje zglobove, jer stalno plutamo u vodi. Trudnice mogu plivati ​​gotovo do poroda. Ipak, preporučljivo je da se posavjetuju sa svojim liječnikom prije nego što se upuste u bilo koji novi oblik vježbanja.

7. Sagorijeva kalorije

Plivanje može biti i jedan od najintenzivnijih oblika tjelovježbe, tijekom koje možemo na odgovarajući način sagorjeti puno kalorija. Iskusni plivač može sagorjeti tisuću kalorija u jednom satu dok pliva u bazenu. U prosjeku, plivanje troši 300 do 500 kalorija u jednom satu, ovisno o spolu, tjelesnoj težini i intenzitetu plivanja.

8. Doprinosi boljem snu

Što više plivamo, bolje spavamo! Studije su pokazale da su odrasli koji se bore s nesanicom puno bolje spavali nakon što su počeli s redovnim plivanjem. Plivanje je u ovom slučaju korisno jer s njim radi cijelo tijelo, što potiče uspostavu dobrog obrasca spavanja koji omogućuje svim mišićima da se oporave.

9. Poboljšava raspoloženje

Plivanje u nama izaziva osjećaj sreće i zadovoljstva. Postoje dokazi da se endorfini oslobađaju u tijelu tijekom vježbanja, što poboljšava naše opće blagostanje i raspoloženje. Istodobno, plivanje je izvrstan način za izgradnju i jačanje samopouzdanja te usredotočenost na postizanje svojih ciljeva.

10. Izvrstan način za upravljanje stresom

Iza vas je naporan dan? Idite na plivanje jer je plivanje izvrstan način za rješavanje stresa i tjeskobe. Osim toga, uživat ćete u vodi i na neko vrijeme pobjeći od svakodnevice. To će također brzo otkloniti brige i negativne misli.

Plivanje za rješevanje stresa
Idite na plivanje jer je plivanje izvrstan način za rješavanje stresa i tjeskobe.

Ljudi koji cijeli život plivaju reći će vam da se nakon plivanja uvijek osjećaju sretnije. Što god radili prije plivanja, nakon njega ćete se osjećati bolje. To je zbog endorfina koji se oslobađa u našem tijelu tijekom plivanja, a također i zbog činjenice da se osjećate savršeno jer ste ipak učinili nešto za sebe.

Filip

Filip