Pilates za starije osobe

Je li pilates pogodan za starije osobe?

Nikada niste prestari za početak vježbe pilatesa. Ako imate 60 ili više godina i aktivni ste, spremni ste za početak. Ako bolujete od nekih bolesti ili neko vrijeme niste bili aktivni, posavjetujte se sa svojim liječnikom prije početka bilo kakve nove vježbe. Nikad nije kasno da naučite koristiti svoje tijelo na pametniji i učinkovitiji način s pilatesom. Gubitak fleksibilnosti koji povezujemo sa starenjem može se poništiti. Ne žurite. Pilates zahtijeva koncentraciju, pažnju i kretanje. Uvijek postoji način izmjene vježbe.

Pilates je općenito pogodan za starije osobe i postaje sve popularniji među osobama treće životne dobi. Sposobnost prilagođavanja vježbi različitim potrebama i mnogim prednostima Pilates metoda, poput povećanja razine snage, ravnoteže, fleksibilnosti, mišićnog tonusa i izdržljivosti čine pilates atraktivnim programom.

Pilates se može naučiti iz internetskih vodiča, video zapisa i knjiga, no preporučuje se start u grupnom ili privatnom tečaju s ovlaštenim instruktorom pilatesa.

Kako pilates postaje sastavni dio fitnessa, satovi pilatesa postaju sve češći, posebno za starije osobe. Možete ih pronaći u centrima i teretanama. Ako razred za određenu starosnu skupinu nije dostupan, uvijek se možete upisati na redovne satove za početnike.

Druga mogućnost za starije učenike jest da počnu s privatnim satovima. To će osigurati dobre temelje ka osnovnim načelima pilates pokreta i instruktoru olakšati prilagodbu i promjene prema potrebama učenika.

Najbolji način učenja pilatesa

Svaki način će biti koristan. Pilates se sastoji od vježbi koje se izvode na prostirci na podu bez posebne opreme. Međutim, mogu se koristiti i razna pomagala. Satovi pilatesa za starije sadrže vježbe koje se lako mogu izvoditi kod kuće.

Što je potrebno učiniti prije polaska na tečaj?

Prije polaska na tečaj pilatesa bilo bi dobro savjetovati starijeg učenika da se prijavi svom liječniku. Mnogi se fizički uvjeti mogu prilagoditi u postavkama pilatesa, ali važno je znati postoje li specifični čimbenici rizika. Imperativ je da se instruktoru prijavi zdravstveni problem ili tjelesna ograničenja.

Većina starijih smatra da im ravnoteža, fleksibilnost i izdržljivost s vremenom opadaju. Umirovljenici se mogu uvjeriti da je pravo i odgovornost svakog učenika prilagoditi sudjelovanje u vježbi na razinu koja je za njih zdrava i sigurna. Različite prilagodbe vježbi uobičajene su na satovima pilatesa. Dobar instruktor će pratiti razinu napora starijeg učenika i poduzeti mjere kako bi spriječio prekomjerno istezanje ili padove. Umirovljenike se može potaknuti na vježbu u sjedećem ili ležećem položaju kako bi se smanjio rizik od pada ili nastanka ozljeda.

Pilates tečaj
Prije pohađanja tečaja pilatesa, starije osobe trebaju provjeriti opće zdravstveno stanje.

Pilates je djelotvoran za sve generacije. Posebice stariji mogu imati koristi od vježbe pilatesa. Pilates će vam pomoći na poboljšanju koncentracije, snage i izdržljivosti.

Prednosti pilatesa

Istraživanja su pokazala da programi vježbanja mogu usporiti napredak bolesti poput osteoporoze i sarkopenije), a mogu čak i pomoći u odgađanju početka Alzheimerove i drugih oblika bolesti. Jedna klinička studija iz 2016. otkrila je da je 8-tjedni program pilatesa učinkovito poboljšao hod (hodanje) u pacijenata nakon moždanog udara.

Druga studija pokazala je pozitivne rezultate s pilates treningom za oboljele od Parkinsonove bolesti. Bez obzira na zdravstveno stanje ili metodu treninga, redovita tjelovježba pomaže starijim osobama da duže zadrže neovisnost, a to je glavni čimbenik u usporavanju napredovanja bolesti i poboljšanju kvalitete života.

Filip

Filip